داوری فوتبال
جدیدترین اخبار داوری فوتبال ایران وجهان
شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, :: 17:18 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

کنفدراسيون فوتبال آسيا اسماعيل صفيري، علي خسروي، نويد مظفري و صغري سهرابيان را به عنوان مدرسان داوري فوتبال در داخل کشورمان معرفي کرد.


 

 در نامه‌ای از سوی "آلکس سوسی"، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا به مهدی محمد نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران، چهار مدرس داخلی داوری فوتبال ایران معرفی شدند.
 
 براساس اعلام سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در این نامه آمده است: با توجه به اینکه آقایان اسماعیل صفیری، علی خسروی، نوید مظفری و خانم صغری سهرابیان در کلاس فیوچر 3 کنفدراسیون فوتبال نمرات قبولی را بدست آورده‌اند، می‌توانند در کلاس‌های داوری داخلی کشور ایران در هر نقطه‌ای به عنوان مدرس انتخاب شوند.
 
 افراد نامبرده در کلاس فوتورو 3 کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور داشتند و با توجه به عملکرد در کلاس مذکور توسط AFC برای تدریس در دورهای داخلی مورد تایید قرار گرفتند.
 

 

عسگری:عملکرد فغانی در دیدار 80 هزار نفری تراکتور- فجر قابل تحسین بود

حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری در گفت و گو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال، درباره عملکرد داوران در دیدارهای انجام شده لیگ برتر به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، رئیس دپارتمان داوری درباره قضاوت های داوران در سه بازی گذشته گفت: دیدار تراکتور و فجر با اینکه در حضور بیش از 80 هزارنفر برگزار شد و حساس هم بود بسیار خوب از سوی فغانی مدیریت شد و وی بر اساس گزارش ناظر داوری خوب قضاوت کرد.به هر جهت فغانی نامزد قضاوت در جام جهانی 2014 برزیل است و این اتفاق به او کاریزمای خاصی می دهد. در دیدار فولاد و سایپا هم مشکلی دیده نشد اما در دیدار راه آهن و مس کرمان محسن قهرمانی سه بازیکن را اخراج کرد.البته ما هنوز فیلم بازی را ندیده ایم و این مشکل را داریم زمانی که تیم های راه آهن، نفت و سایپا بازی دارند و میزبان هستند به دلیل اینکه پخش مستقیم ندارند، به دست کمیته داوران فیلمی نمی رسد و گزارش ناظران برای ما ملاک قضاوت می شود.

عسگری ادامه داد: سه اخراج در بازی راه آهن و مس کرمان اتفاق افتاد که دو اخراج به دلیل فحاشی دو بازیکن به هم بود که تصمیم داور کاملا درست بود.اما یکی از بازیکنان مس کرمان که یک کارت زرد هم داشت از سوی داور با کارت قرمز مستقیم روبرو شد.بازیکن در آن لحظه جملاتی را گفته که خود داور از نزدیک می داند و به همین دلیل به صورت مستقیم آن را اخراج کرده است.

رئیس دپارتمان داوری در مورد کارت های قرمز مستقیم گفت: دوست دارم به چند نکته آموزشی اشاره کنم. درباره کارت قرمز مستقیم باید بگویم که اگر بازیکنی خطای شدید یا برخورد شدید داشت و یا اینکه توهین و فحاشی کرد کارت قرمز مستقیم دریافت خواهد کرد.این کارت می تواند در صورتی هم به بازیکن خاطی داده شود که وی در آن بازی، هنوز هیچ کارتی را دریافت نکرده باشد.اگر بازیکن مورد نظر یک کارت زرد گرفته باشد و بعد تخلف خطا یا برخورد شدید و یا توهین و فحاشی را انجام دهد، می تواند بدون گرفتن کارت زرد دوم هم از بازی اخراج شود. اگر بازیکن دو کارته باشد یعنی در بازیهای گذشته اش دو کارت زرد گرفته باشد و این اتفاق برایش بیفتد هم به خاطر کارت قرمزش یک جلسه و هم به خاطر سه کارته شدن یک جلسه دیگر محروم می شود تا در مجموع دو جلسه محروم باشد.البته گزارش داور بازی در جریمه کمیته انضباطی تاثیر گذار خواهد بود.

عسگری در پایان گفت: در همه جای دنیا کمیته های انضباطی به علاوه بر محرومیت های بازیکنان ناشی از گرفتن کارت، با بازبینی فیلم بازیها خطای شدید را با یک جلسه محرومیت و برخورد شدید را با دو جلسه محرومیت مواجه می کنند تا دیگر تکرار نشود و بازیکنان مصدوم نشوند.این کار در جهت گسترش فوتبال جوانمردانه انجام می شود و ای کاش که در فوتبال ما هم این مدل پیاده شود.در یکی از جام های جهانی بازیکن تیم ملی برزیل به خاطر اینکه با آرنج به چانه یک بازیکن آمریکایی کوبید از سوی کمیته انضباطی فیفا 8 جلسه از انجام بازی رسمی در تیم ملی برزیل مصدوم شد.

 حاجی پور و رفیعی دو دیدار سرخابی ها را سوت می زنند

کمیته داوران اسامی داوران سه دیدار باقیمانده هفته 29 لیگ برتر را اعلام کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسامی این داوران به شرح زیر است:

یکشنبه 20 فروردین 91

ذوب آهن اصفهان- شهرداری تبریز، ساعت 15:30، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

رضا کرمانشاهی، داود رفعتی، سجاد طوری، محمد کمانی، ناظر داوری: علی خسروی

مس سرچشمه کرمان – استقلال تهران، ساعت 16:30، ورزشگاه شهیدباهنر کرمان

البرز حاجی پور، مسعود فرح نیا، محمد رضا غنو، بابک وسیله بر، ناظر داوری: محمدرضا فلاح

پیروزی – داماش گیلان، ساعت 19:30، ورزشگاه آزادی تهران

محمود رفیعی، حسن کامرانی فر، محمد رضا امینی، محمد ملکی، ناظر داوری: حسین عسگری

جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, :: 18:19 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 در بازی ملوان وداماش داوری قهرمانی بحث برانگیز شد در برنامه نود لب خوانی حرفهای محسن قهرمانی برای خودش یک فاجعه است و کمیته داوران باید به این موضوع توجه ویژه کند هر چند کار عادل فردوسی پور اشتباه محض در بی اعتبار کردن داوران ایران بود ولی بهتر بود عادل این فیلم ولب خوانی را محرمانه به کمیته داوران میفرستاد تا با تذکر وتنبیه جدی آقای قهرمانی درصحنه باشد نه اینکه بی اعتبار شود برای داوری ایران آرزوی موفقیت و امیددارم این لب خوانی اینکه محسن قهرمانی بگوید تا فحش میدهند خطا نمی گیرم اشتباه شده باشد

جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, :: 18:17 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 به گزارش سایت داوران،ابراهیم اکبر پور داور بین اللملی فوتبال ساحلی کشورمان جهت قضاوت مسابقات فوتبال ساحلی المپیک آسیا که قرار است از تاریخ بیست و سوم خرداد ماه سال جاری برگزار می شود در پکن حاضر شود.لازم به ذکر است ابراهیم اکبر پور در سال میلادی جدید در لیست داوران بین اللملی فوتبال ساحلی قرار گرفته است.

پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, :: 14:28 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

طبق اخبار رسیده از یکی از مراکز استانها کشور و تایید یکی از منابع موثق در کمیته داوران بانوان فدارسیون فوتبال کشور،
در هفته هفتم مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان و در روز مسابقه شاهد دزدیده شدن داور این مسابقه در آن مرکز استان بودیم.طبق آخرین اخبار رسیده و جستجو نیروی انتظامی داور مورد نظر در زیر پلی در حاشیه شهر پیدا شده و متاسفانه شاهد ربوده شدند وسایل شخصی ایشان اعم از طلا و جواهرات و همچنین پول نقد ایشان بودیم.
در ادامه با مطلع شدن مسئولین بلافاصله یک داور با اولین پرواز به آنجا اعزام و بازی به مرحله انجام می رسد.
در اینجا جدای عمق فاجعه مسئولین باید به برخی سئوالات در این مورد پاسخگو باشند:
1-چرا مسئولین در چنین رده ای از مسابقات بانوان از حال داوران خود آگاه نیستند؟
2-چرا مسئولین هیات فوتبال آن مرکز استان از داوران به خوبی مراقبت نکرده و امنیت انها را تامین نکردند؟
3-چرا مسئولین کمیته داوران اخبار به این مهمی رو از اصحاب رسانه مخفی نگاه داشته اند؟
4-به راستی جوابگوی اینگونه کارها و حرکات و مال از دست رفته چه کسانی هستند ؟
5-به راستی تحت هر شرایطی بازیها باید برگزار شود و میزبان از انجام وظیفه قانونی باید تبرئه شود؟
و.....
لازم به ذکر است منبع خبر و تایید خبر جهت سایت داوران محفوظ خواهد ماند.امیدواریم در این مورد مسئولین کمیته داوران جهت روشن شدن افکار عمومی پاسخگو باشند.

 

کمیته داوران اسامی داوران هفته اول دور برگشت لیگ یک فوتسال بانوان را اعلام کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسامی داوران به شرح زیر است:

جمعه 18 فروردین

شمشاد دلیجان – شهرداری تبریز

مرجان موحدی، محبوبه میراحمدی، مرضیه پناهی، وحیده رنجبری

تربیت بدنی فسا- آرسن میناسیان

مهدیه رشیدی رنجبر، پرستو عرفانی، سلما رضوی، طاهره حسین خانی

هیات فوتبال شهریار- هیات فوتبال اصفهان

آیدین عامری، منیژه اکبریان، زهرا اطمینان، نسیم نیری

جامعه اسلامی کارگران- شهید منصوری قرچک

دیانا عبدالله زاده، فریبا کعبی، سحر احمدی ، نسیم پیله ور

بازرگانی احسان بهار- متین وارنا

سپیده سنجری، اعظم حسینی، فاطمه کمندی، لیلا ویسی

پالایش گاز ایلام- شهرداری اشکنان

شهرزاد ملکی، حمیده مرادی، شیوا یازی ، مائده علی نقی حسینی

کمیته داوران همچنین اسامی بازی معوقه هفته سوم  دور برگشت لیگ برتر فوتسال بانوان بین تیم های صنعت نفت نوین و اقتدار فردوسی مشهد را اعلام کرد.این بازی ساعت 10:30 روز جمعه 18 فروردین 91 برگزار می شود  و شکوفه مهینی ، سمیه یدی، نسیم علاف پور و الهام مخبر داوران این بازی هستند.

پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, :: 14:5 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

جهانبازی داور دیدار ملوان- سپاهان

کمیته داوران اسامی داوران سه دیدار هفته 29 لیگ برتر را اعلام کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسامی سه دیدار هفته 29 لیگ برتر به شرح زیر است:

شنبه 19 فروردین 91 ساعت 17

ملوان انزلی – فولاد مبارکه سپاهان، ورزشگاه تختی انزلی

یدالله جهانبازی، سعید علی نژادیان، رحیم شاهین، غلامرضا مستقیم، ناظر داوری: محمد پیروز رام

شاهین بوشهر – نفت تهران، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر

جمشید محمدی، علیرضا کهوری، علیرضا کناری، رحیم مهرپیشه، ناظر داوری: مسعود مرادی

صبای قم- نفت آبادان، ورزشگاه یادگار امام قم

سید مهدی سید علی، حمید غمزه، امیربهرام حسینی نقوی، حسن اکرمی، ناظر داوری: رضا غیاثی

چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, :: 22:51 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

علیرضا فغانی به همراه دو کمک داور ايراني ديدار نمايندگان چین و کره جنوبی در ليگ قهرمانان آسيا منطقه شرق آسیا را سوت خواهد زد        .

 

 

 به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علیرضا فغانی به عنوان داور وسط به همراه حسن کامرانی فر و رضا سخندان دیدار تیم های تیانجین چین و سئونگنام کره جنوبی، که سه شنبه 26 اردیبهشت 91 در پوهانگ برگزار می شود را قضاوت خواهند کرد    .

 

 داور چهارم این دیدار ازکشور میانمار است.

 

عسگری: کاندیدا شدن تیم داوری ایرانی برای قضاوت در جام جهانی ، قدرت داوری ایران را نشان می دهد

حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در گفت و گو با سایت رسمی فدراسیون خبر داد که تیم داوری ایرانی متشکل از عليرضا فغاني، حسن كامراني‌فر و رضا سخندان، داوران بين‌المللي فوتبال ايران كانديداي حضور در جام جهاني 2014 برزيل شده اند.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، عسگری در این باره گفت: خیلی خوشحالیم که یک تیم داوری از ایران کاندیدای حضور در جام جهانی شده و برای گذراندن تست های جام جهانی برزیل وارد چرخه نهایی انتخاب شده اند.البته کمیته داوران كنفدراسيون فوتبال آسيا هفت گروه داوري كانديداي حضور در جام جهاني 2014 برزيل را مشخص کرده که عليرضا فغاني به عنوان داور و حسن كامراني فر و رضا سخندان به عنوان دو كمك داور، تيم داوري ايران را براي حضور در جام جهاني شامل می شوند که نشان از قدرت داوری فوتبال ایران در آسیا دارد.ما در دوره گذشته جام جهانی تنها حسن کامرانی فر را داشتیم که در تیم داوری الغمدی عربستانی بود اما در حال حاضر تریو داوری ایران انتخاب شده که می تواند امیدوار کننده باشد.

عسگری ادامه داد:البته به غیر از این داوران، محمدرضا ابوالفضلي به عنوان يكي از چهار كمك داور ذخيره آسيا یا همان کمک داور چهارم که فقط در جام های جهانی و مسابقات حساس جهان قرار دارند و اتفاقا ما در داربی ها معمولا کمک داور چهارم استفاده می کنیم هم کاندیدای حضور در جام جهاني برزيل شده است ولی ممکن است در تیم داوری ایرانی جای نگیرد.

رئیس دپارتمان داوری در ادامه گفت: اگر جامعه فوتبال به یاد داشته باشد ما زمانی که لیست داوران را اعلام کردیم و نام کامرانی فر را در لیست در رتبه دوم گذاشتیم جنجالهای زیادی ایجاد شد و دیدید که کسانی که به اصطلاح خودشان را پشتیبان و حامی داوران تلقی می کردند از مدیریت و عملکرد کمیته داوران و دپارتمان داوری ایراد می گرفتند و به فدراسیون فوتبال هجمه کردند و حتی باعث ایجاد حاشیه هایی در قضاوت داوران لیگ برتری شدند در حالیکه فراموش کرده بودند من در کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا عضو هستم و این انتخاب با تلاش خود داوران و رایزنی های من و همچنین عملکرد و مدیریت کمیته و دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال میسر شد و حالا باید این تیم داوری با تلاش و جدیت در تستها و رقابت های بین المللی حقانیتشان را ثابت کنند تا اعتماد فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا را جلب کنند.ما همان روزی که سخندان را نفر اول لیست الیت کمک داوران معرفی کردیم می دانستیم که کامرانی فر در فیفا شناخته شده است و با توجه به عملکرد خوبش در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی دوباره انتخاب می شود پس سخندان را نفر اول لیست معرفی کردیم تا توجه فیفا و کنفدراسیون را جلب کنیم و در این راه موفق بودیم.

عسگری با اشاره به مدت زمان تست فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: داوران کاندیدا برای سوت زدن در جام جهانی در دو سالی که پیش رو دارند هم در بازیهای مختلف بین المللی رصد می شوند و هم در تستهای فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا شرکت می کنند تا نتایج نهایی سه ماه مانده به جام جهانی مشخص شود. 

رئیس دپارتمان داوری در پایان گفت: از آسیا هفت تریو داوری برای کاندیداتوری معرفی شده اند که شامل تریوهای روشن ايرماتوف از ازبكستان،  نيشيمورا از ژاپن، حسين الغمدي از عربستان سعودي، عليرضا فغاني از ايران، بنيامين از استراليا، نواب از بحرين و علي حمد از امارات هستند که امیدواریم در نهایت تیم داوری ایران بتواند در جام جهانی برزیل یکی از تیم های داوری باشد.


درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داوری فوتبال و آدرس davaraneparsi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان